Втома від інформації: понад 50% українців скоротили споживання новин

Rakuten Viber вивчив навички українців щодо читання новин та дізнався, яким джерелам вони довіряють. В опитуванні в офіційному каналі Rakuten Viber Україна взяли участь понад 45 тисяч користувачів.

Результати опитування показали, що 53% українців стали набагато менше читати новини протягом останнього року: з них 6% — перестали читати взагалі. Крім того, 10% опитаних ніколи не слідкували за новинами. Водночас третина респондентів (31%) читають так само, як і раніше, ще 6% — навіть частіше.

Відповіді на питання “Чи стали ви менше читати новини протягом останнього року (через недовіру, перенасиченість, втому тощо)?” розподілилися таким чином:

  • Так, став/-ла читати набагато менше — 47%;
  • Читаю так само часто, як і раніше — 31%;
  • Як раніше, так і зараз взагалі не слідкую за новинами — 10%;
  • Ні, став/-ла читати навпаки частіше — 6%;
  • Так, взагалі перестав/-ла читати новини — 6%.

Команда Rakuten Viber також запитала українців, яким джерелам новин вони довіряють. Аналогічне опитування проводилось серед користувачів і минулого року, що дає змогу порівняти результати 2023 та 2024 років: тенденції залишились незмінними.

Як і раніше, найбільшою довірою користуються офіційні ЗМІ та офіційні канали держорганів / держпосадовців — їх обрали 57% респондентів (у 2022 — 63%). Зросла довіра до каналів незалежних блогерів і експертів: 11% у 2024 році проти 5% у 2023. 9% опитаних покладаються на повідомлення від рідних і друзів (у 2023 — 10%), 2% — на неофіційні групи та канали, оскільки вони найбільш оперативні та незаангажовані (у 2023 так само 2%). Кожен пʼятий українець (21%) не довіряє жодному з джерел (у 2023 — 20% обрали цей варіант).

На запитання “Чи відчуваєте ви перевтому від такого потоку інформації та як обираєте джерела, яким довіряєте?” відповіді розподілилися наступним чином:

Довіряю лише офіційним ЗМІ та офіційним каналам держорганів / держпосадовців — 57%;

  • Не довіряю жодному з зазначених джерел — 21%;
  • Довіряю тільки каналам незалежних блогерів та / або експертів — 11%;
  • Довіряю тільки повідомленням від рідних / друзів — 9%;
  • Довіряю лише неофіційним групам та каналам, оскільки вони найбільш оперативні та незаангажовані — 2%.

Примітка: методика дослідження — анонімне онлайн-опитування, n>45 000. Ключова вікова група — 34-45 років, понад 50% респондентів віком до 45.

Джерело igate

Ви читаєте незалежне україномовне видання "SUNDRIES". Ми не належимо ні олігархам, ні депутатам. Отож ми потребуємо Вашої підтримки для розвитку та збереження незалежності. Підтримайте нас!

Цей веб-сайт використовує файли cookie, щоб покращити ваш досвід. Ми припустимо, що ви з цим згодні, але ви можете відмовитися, якщо хочете. Прийняти Читати більше