Інноваційна підприємниця відома в Instagram як коуч Ліка Макогон. Вона навчає інших шукати шляхи ефективних продажів та свої підходи до клієнтів.
Бізнесом в інтернеті Ліка займається 6 років. На інфопродуктах про тайм-менеджмент, продажах під час війни та продюсуванні експертів у 2021 році Ліка за 9 місяців сколотила перший мільйон.
Зараз вона заробляє 3,5 млн грн на рік, але амбітна мета – зробити 100 мільйонерів у новому проєкті.
Oхочих навчитися онлайн-продажам насправді вистачає. Підприємиця стверджує, що навіть у дні запеклих обстрілів та суцільних блекаутів вона продовжувала працювати над новими навчальними програмами та навчати охочих продавати навіть під час війни.
Комерсант український поспілкувався з Лікою Макогон про коучинг для підприємців, продюсування та її шлях до мільйонів.
– Коуч підприємців – так ти себе називаєш в Instagram. Скільки в тебе зараз клієнтів? З якими запитами вони приходять на навчання?
– Фінансова грамотність – це чорна діра нашого суспільства. Чимало приватних шкіл зараз навчають дітей цій науці. А що робити тим, кому 30+? Це якраз моя цільова аудиторія, якій хочу допомагати. Я впевнена, що добре заробляти може кожен. Україні потрібен середній клас – він творить хорошу економіку, купує більше товарів, послуг, подорожує. Середній клас насправді – це не кількість грошей, а мислення. Саме тому кардинально змінила своє позиціонування та поставила нові цілі. А це робота заново – нові програми, їхнє обкатування, потім доопрацювання, вивчення цільової аудиторії.
– Це нові програми для підприємців?
– Так, перша про тайм-менеджмент. Друга програма, коучингова, про постановку цілей.
– Це власники яких саме бізнесів – малих, середніх? Які ніші?
– Більше малих. Чимало переселенців, які втратили все, і їм швидко треба створити щось нове, прибуткове. Це студії, шоуруми, архітектурні бюро, стилісти, викладачі, адвокати, юристи, перекладачі, кондитери. Зараз тренд – тарологи, астрологи, езотерики, бо люди шукають опору. Дуже багато онлайн, бо це бізнес «у кишені», хтозна куди доведеться бігти завтра.
– Звідки взагалі взялась ідея про мільйонерів?
– Я з родини бібліотекарки і шахтаря. Ненавиджу бідність, тож все життя прагнула вирватися з неї. І що б там не було – гребла. В 20 років покинула рідний Алчевськ і в 2008 році приїхала до Києва. При цьому залишила навчання на 3 курсі економічної кібернетики і роботу в супермаркеті. Мотивацією для миттєвого переїзду стало кохання до охоронця маркету, який їхав підкорювати столицю зі своїм гуртом. Правда, напередодні ми розсварились і наші стосунки завершились. А жила я в гуртожитку у дівчини, з якою познайомилась в потязі. Згодом потрапила у менеджери з продажів і побачила, що можу багато працювати і стільки ж заробляти. З тих пір і продаю.
– Але ж була ще робота в типографії, десь між тим і Instagram…
– Так, доволі непогана. Із заробітком в 50 000 грн. Але це була «стеля». Я хотіла більше грошей і свободи, бо її не було взагалі. Пригадую, на день народження мами повезла її у Париж. І замість того, аби фотографуватися, гуляти, насолоджуватись – вела телефонні розмови, вирішувала, координувала як директор з продажів та маркетингу. Якось за сніданком зловила себе на думці, що пожила б тут місяць. Та робота цього не дозволить. Повернувшись в Україну – звільнилась. Тоді я вже трохи пробувала вести Instagram, приглядалась. Це було у 2018-19-му, коли вела блог про тайм-менеджмент і досягнення цілей. Саме з цього починала, пробувала нішу на смак, проводила марафони. Але дохід мала з найму.
– Тобто піти з найму тебе штовхнуло бажання свободи?
– Так, це моя найбільша цінність. Я її здобула і поставила собі за мету якнайшвидше повернутися до доходу в 2 тис. доларів. Для цього мені знадобилось пів року. Але прийшов Cоvid, і все миттєво посипалось з одного боку, а з іншого – мене занесло в нішу продажів. Виник актуальний запит навчати. Цим і займалася впродовж 3 років. Ну, і мені не давала спокою ідея заробітку мільйона за рік. Тож на 2021-й поставила таку мету.
– І, я так розумію, досягла її?
– Звісно. Паралельно почала працювати зі своїм першим коучем і трансформувати мислення. Я дуже хотіла показати світові, що дівчинка з простої сім’ї, переселенка може стати успішною і заробляти мільйони. І за 9 місяців я зробила цю суму! На продюсуванні і кількох інфопродуктах. Якість життя почала суттєво змінюватись. Спіймала себе на бажанні, аби моєю дорогою пройшли тисячі й дійшли до мрії. Це не так складно. Це не про побудувати завод, створити продукти, організувати поставки, зібрати команду, робітників.
– Твоя ціль була 100 міліонерів, але у процесі продюсування, навчання ти зіткнулась з тим, що люди не готові падати-вставати дорогою до мільйона. Так?
– Саме так. На мій клич прибігла купа охочих, я дала інструменти – пишіть пости, розповідайте про себе, робіть сторіз. Але почалось: «а що про мене подумають», «я соромлюсь»… Паралельно я працювала з коучем і свідчила дива, які відбувалися зі мною. Так і почався мій різкий ріст.
– У доходах теж?
– Авжеж. За 2022 рік – 2,6 мільйона. За 2023 – 3,5 мільйона. Щороку зростаю, без ривків, без відкатів чи втрат. І це все завдяки мисленню. Інструменти просування для всіх одні, і їх небагато. Просто роби! Але ментальні блоки і страхи не дають. Тому я і пішла навчатися в Академію коучингу.
– Розпакуй свій секрет фінансового зростання під час війни? Якою треба бути, щоб іти до мети попри ракети над головою?
– Мати характер, який допоможе встояти в моменти руйнацій по всіх фронтах. Принципово важливий фокус уваги. І він має бути на кінцевій меті, а не поточній миті, коли все сиплеться. Це не про байдужість до себе і зовнішнього світу. Це про те, ким я буду завтра і прикладом чого прагну стати за даних умов. Я постійно ставила собі ці запитання. Бо все, чим можемо керувати, – це поточним моментом, не минулим, і не майбутнім.
– Що допомагало створювати інфопродукти, які ведуть до мільйонів? Бо на ринку їх багато, а от мільйонерів з Instagram – ні?
– Я вмію бачити проблеми інших і робити продукт, який вирішить їх. Так був створений курс «Продажі у воєнний час». Перший вебінар під час війни, у березні 2022, я продавала по 100 грн. Його придбала 91 людина. Поки ділилась знаннями – за вікном чула гучні звуки роботи ППО. І далі рухалась так. «Продажі під час війни» коштували 2 000 грн перший потік, 4 000 – другий, далі 6 000. Я ніколи не пропоную послуг, продуктів з голови, а формую їх із реального запиту клієнта. І це мій секрет успішного бізнесу.
– Історія першого мільйонера. Скільки часу їй знадобилося, щоб стати мільйонером, і чи втримує вона цей статус?
– Втримує. Вже другий рік мільйонерка. Ірина Ануріна прийшла до мене, коли продавала через інсту уроки англійської та якісь коротенькі курси. Її запит – більше заробляти. Я примусила Іру робити інтерв’ю з аудиторією. Вона довго відмовлялась, але провела 20 таких і збагнула, що її ЦА – не студенти, а викладачі, які хочуть заробляти через Instagram. Та і робота зі студентами не вела її до фінансової цілі. Вона змінила нішу, почала продавати консультації, робити продукти, наставництво, як вчителю знайти своїх клієнтів. За рік вона зробила мільйон! Процес був непростий – з вигоранням, втомою…
– Ти мала проблеми з ціноутворенням і заявкою своїх прайсів?
– Ще й які! 6 років тому участь у моєму першому марафоні з досягнення цілей коштувала 25 гривень за 10 днів. Я думала, дорожче ніхто не купить, хто я така! Мені треба були гроші на їжу. Накопичень зовсім не мала. Ще за рекомендацією відомого блогера продала 4 консультації за 4 тис. грн. Знаходити нових клієнтів і приблизно не вміла. Було дуже сутужно. Заробляв лише хлопець, і 3 місяці я просила гроші на манікюр, а для мене це неприйнятно взагалі! У той Новий рік на столі був лише чай з печивом.
– Що рухало тобою, давало сили вибиратися з цих тотальних мінусів? Я не збагну! Це стан, коли навіть немає психічно чим.
– Є два типи страждань. Перший – страждати від того, як все погано. Другий – робити попри помилки, шишки, втрати. Але з другого варіанту можна вирулити, там є надія. Я готова була гребти. Просто продовжувала робити один крок щодня. Казала собі: якщо ти зараз відступиш – так буде все життя! І я виходила в сторіз зі своєї вбитої квартири, в пошарпаній футболці. Мені здається, в мене купували сліпі люди! Будь-яка багнюка в житті дається, аби її здолати і усвідомити щось. А не для того, аби ткнутися в неї носом і плакати. Я і не тикаюсь. Багно є у всіх.
– Ти людина, яка відмовилась вести особисте наставництво і повернула клієнтам гроші. Комусь 75 тисяч, комусь 80 тис. Таких було 5 чи 6 осіб. Причиною було тотальне вигорання і клінічна депресія. Що ти відчувала тоді? Ці дії могли зруйнувати репутацію чи бізнес загалом?
– Коли мені поставили діагноз – відчула себе самозванкою. Я до цього розказувала і показувала на собі, як жити, працювати, створювати, заробляти мільйони, і от куди мене це привело. «Все, чому ти навчала, – фігня, – сказала собі. – Тепер за тобою ніхто не піде, бо твоя точка Б – депресія. А ти ж хочеш вести людей власним шляхом». Я тоді працювала з коучем, найдорожчим у моєму житті, з нею свій діагноз і зустріла. Тобто в мене була людина, яка розділяла зі мною мій стан ще до офіційного діагнозу. Якби я була з усім цим одна – не впоралась би. Зараз працюю з психотерапевтом. Саме вона допомогла мені побачити все це по-іншому. Мій спосіб життя з надпотужними навантаженнями, місяцями без вихідних, ще і в умовах війни – не варіант в довготривалій перспективі. Від цього я і «посипалась». Я не мала періодів відновлення. Депресію я вхопила в блекаути. В мене все працювало, все було ідеально налагоджено, а клієнти – без світла. З жовтня масивні обстріли, та в мене було два рекордних запуски. А в січні, коли все більш-менш нормалізувалoсь, я не дала собі відпочинку, бо боялась повторень, і помчала ще швидше. Тому зараз у мене залізні вихідні, працюю з 12:00, бо я курочка, яка несе золоті яєчка.
– На твій погляд, що є найбільшим наріжним каменем для успішного ведення бізнесу?
– Страх осуду, провалу, помилок, конкуренції, втрати вкладень, непотрібності, меншовартості, не цінності як експерта. Страх жінок: «якщо почну заробляти більше чоловіка – зруйную родину», «я погана мати, якщо створюю успішний бізнес». Колег, які вчать продавати, – чимало, а от тих, хто працює з переліченим вище, – ні.
– Твій найуспішніший кейс коуча?
– Власниця архітектурного бюро. Наша перша сесія настільки розвернула її бачення своєї ситуації, що вона одразу зробила кілька дзвінків, знайшла фінансування і пішла в реалізацію проєкту мрії «Відновлення шкіл». А до сесії вона була переконана, що це нікому не треба. Я можу впливати на світ через інших, їхню експертність. І це мене дуже надихає. Зараз працюю з жінкою, яка завдяки нашій роботі змогла налаштувати свій внутрішній дзен і не сіпатись на мільйон ситуацій, провокацій, а спокійно витримувати, розрулювати їх. Ще приклад: викладач англійської боялась шукати причину своєї фінансової стелі, але хотіла її пробити. І в коучингу ми таки зловили інсайт, де, що і чому. Всі інші клієнти «засіяні» і в своєму темпі проростають.
– У роль коуча для підприємців ти перейшла з дуже успішної ролі продюсера, наставника, автора навчальних курсів з продажів в Instagram. Чому відмовилась від цього всього?
– Продюсувала рік.Кинула, бо втомилась від ставлення до себе, як до найманця. А продюсер – це партнер. Він не чудодійна таблетка. Продюсер здатний підсилити цінність, експертність клієнта, а не створити та підтримувати її. Він «пустишку» не продасть! А їх на ринку купа. А от хороших спеціалістів, з якими мені було б цікаво працювати, – одиниці. Інші ж чекали, що все робитиму за них, але бути таким собі запускатором – не для мене. Я гравець в довгу.
– І тоді ти пішла в нішу продажів, так?
– Хочу вести до успішності геть з іншого боку.
Я типовий екстраверт. А такі люблять визнання. Це мій ресурс, паливо для подальшого руху. Коли отримую неймовірно теплі відгуки – готова цілодобово працювати. Почуваюсь корисною. Цікаво, що 4 роки тому теж робила коучингові програми з досягнення цілей, та вони не дуже продавались, бо позиціонування було іншим.
– Ти мала за місію створювати мільйонерів. І навіть одного «викувала». Ця амбіція – в минулому?
– Ні. Але помінявся мій інструмент створення мільйонерів. Тепер вестиму їх до мільйона не через продажі, а через трансформацію мислення.
Авторка: Лілія Пріль