close-btn

Які стартапи частіше всього виживають на ринку

Кладовище невдалих стартапів переповнене згаслими компаніями, які не змогли вижити. У жорстокому світі бізнесу ростуть лише найсильніші. Що це за стартапи та які риси мають, розглянемо далі

Які стартапи частіше всього виживають на ринку

Які стартапи частіше всього виживають на ринку Фото: chat.openai.com

За останніми даними, середній рівень невдач стартапів становить 90%. Понад 10% новостворених компаній не проживають і одного року (за деякими іншими даними, краху зазнає кожен п’ятий). Серед інших ключових фактів:

  • 45% стартапів не можуть пережити п’ятий рік;
  • 30% стартапів зазнають краху протягом трьох років;
  • 50% не доживають до п’яти років;
  • 70% закриваються через 10 років;
  • 75% бізнесів зазнають невдачі протягом перших 15 років;
  • успішність стартапів у довгостроковій перспективі становить від 10% до 20%;

Які стартапи частіше всього виживають на ринку

Лише 40% вдається отримати прибуток. Ці прибуткові підприємства належать лише 8% підприємців, або 1 з 12.

Третина стартапів не мають у своєму розпорядженні до $5000 готівки на момент запуску. Однак для початку зазвичай потрібно близько $3000. Одна з найвагоміших витрат — оплата праці.

З 0,05% стартапів, яким вдається отримати венчурну підтримку, 75% зазнають невдачі і поглинають кошти своїх інвесторів.

Показники успіху зростають з досвідом — засновники, які створюють стартапи вперше, досягають успіху лише у 18% випадків, тоді як ті, хто робить це вдруге і далі, бачать більший успіх.

Цікаве по темі: Як уникнути ризиків при запуску стартапу та зацікавити інвесторів: поради СЕО платформи Quoroom Уляни Штибель

Чому деякі стартапи зазнають невдачі:

  1. У них закінчуються гроші.

Це, мабуть, найпоширеніша причина провалу стартапів. Фінансування потрібне, щоб продовжувати працювати, і якщо вони не можуть зібрати достатньо коштів, їм зрештою доведеться закритися. Навіть маючи ідеальний проєкт, але недостатньо якісно презентувавши продукт інвесторам, можна залишитись ні з чим.

  1. Вони не можуть знайти правильну команду.

Стартап настільки хороший, наскільки хороша його команда. Якщо стартап не може знайти правильних людей, які допоможуть йому розвиватися, він, швидше за все, зазнає невдачі.

  1. Вони не вирішують реальну проблему.

Кожен стартап зіштовхується з безліччю унікальних і складних проблем (наприклад, юридичні питання, регуляторні вимоги, помилки в презентації продукту тощо). Якщо керівництво невірно розставить пріоритети, пропустить появу критичної проблеми, відкладе її вирішення на потім або не зможе з нею впоратись, це, ймовірно, призведе до необхідності закривати проєкт.

  1. Вони не досягають достатнього прогресу.

Стартапи повинні демонструвати прогрес інвесторам та клієнтам, щоб залишатися на плаву. Якщо він не досягає цього, швидше за все, зазнає невдачі.

  1. Вони не адаптуються до змін.

Світ постійно змінюється, а особливо законодавство та потреби користувачів, і стартапи повинні вміти адаптуватися до цих змін, щоб вижити. Якщо стартап не здатен адаптуватися та йти в ногу з часом, він, швидше за все, зазнає невдачі.

  1. Лідерські промахи.

Криза лідерства також є поширеною темою в історіях стартапів, що зазнали краху. CB Insights пов’язує 23% провалів стартапів з проблемами лідерства. Чудові приклади — нігерійська компанія Efritin, яку, ймовірно, «збив» недобросовісний менеджер, та OyaPay, втягнутий у сімейну ворожнечу.

Стартапи стикаються з багатьма загальними ворогами, серед яких погане фінансування, орієнтація на неправильний ринок і прогалини в керівництві. Успішні стартапи процвітають, тому що вони спритні, фінансово підковані та тримають руку на пульсі свого цільового ринку, вони масштабуються та експериментують.

Які стартапи частіше всього виживають на ринку

Які стартапи частіше всього виживають на ринку Фото: chat.openai.com

Читайте популярне: З якими юридичними складнощами зіштовхуються стартапи та як їх уникнути розповідає керівник практик Технологій та інвестицій Juscutum Петро Білик

Тенденції невдач стартапів за галузями

Тепер давайте проаналізуємо показники невдач та успіхів у різних галузях. Кожна галузь створює унікальні виклики.

Стартапи в сфері електронної комерції

Світова індустрія e-commerce обробляє $3,5 трлн продажів щороку. Однак, величезний потенціал відповідає лише жорсткій конкуренції. Галузь має один з найвищих показників невдач серед стартапів — лише 20% з них виживають протягом перших кількох років.

Стартапи у сфері фінтеху

Фінтех може похвалитися одним з найвищих потенціалів зростання, і доступ до фінансування тут більш ймовірний. Однак рівень невдач після отримання фінансування є одним з найвищих — 75%. Найбільше невдач зазнають криптовалютні застосунки, інвестиційні додатки та програми для мобільного банкінгу, і більшість з них банкрутують після отримання одного або декількох раундів фінансування.

Healthtech

Рівень невдач у галузі охорони здоров’я сягає 80%. Проблеми тут виходять за рамки фінансування чи технологій. Існують регуляторні перешкоди та культурне несприйняття платформ медичних технологій.

Edtech

Стартапи Edtech розвиваються повільно і стабільно, і зазвичай не мають стратосферних прогнозів зростання. Про це свідчить їхній 40% рівень успіху, що майже вдвічі вище, ніж у більшості швидкозростаючих галузей. Щорічно світова індустрія освітніх технологій отримує понад $20 млрд фінансування.

Невдачі тут здебільшого є наслідком поспішних стратегій успіху, неефективного маркетингу, поганих моделей доходів та невідповідних технологій, які підривають ефективність у різних аспектах стартапу.

Foodtech

Вважається, що рівень невдач у сфері харчових технологій також високий — близько 70-90%. Стартапи в цій галузі часто стикаються з усіма проблемами — від отримання великих обсягів замовлень до своєчасних поставок і дотримання нормативних вимог.

Читайте також: Антикритерії, податки, опціони та венчурне фінансування: деталі нових переваг Дія.City

Які стартапи частіше виживають?

Загалом стартапи можна умовно поділити на чотири різні категорії: «особисті», малий бізнес, швидкозростаючі та соціальні. Кожна категорія має свої унікальні характеристики.

  • «Особисті» стартапи — це компанії, які створюються з метою забезпечити засновнику певний спосіб життя. Такі підприємства зазвичай самофінансуються і мають низькі накладні витрати. У них, як правило, немає інвесторів або працівників. Оскільки особисті стартапи не потребують зростання, щоб вижити, вони мають набагато більше шансів на успіх, ніж інші типи стартапів.
  • Стартапи малого бізнесу — зазвичай мають небагато працівників та кількох інвесторів, а також, як правило, низькі накладні витрати. Вони можуть не мати клієнтів і зосереджені на отриманні доходу з невеликої кількості джерел. Оскільки їм не потрібно рости, щоб вижити, стартапи малого бізнесу мають чималі шанси на виживання.
  • Стартапи швидкого зростання — створюються з наміром стати великою компанією. Такі проєкти традиційно мають багато працівників та інвесторів і часто високі накладні витрати. Швидкозростаючі стартапи, як правило, мають багато клієнтів, і вони зосереджені на отриманні доходу з великої кількості джерел. Оскільки для того, щоб вижити, їм потрібно рости, такі стартапи мають менші шанси на успіх, ніж інші типи.
  • Соціальні стартапи — це ті, які створюються з наміром позитивно вплинути на суспільство. Вони традиційно мають низькі накладні витрати і зосереджені на отриманні доходу з невеликої кількості джерел. Соціальні стартапи часто не мають найманих працівників чи інвесторів, а засновник, як правило, є єдиною особою, яка працює над бізнесом. Оскільки соціальним стартапам не потрібно рости, щоб вижити, вони мають високі шанси на успіх.

Попри загальну структуру, запропоновану вище, вирішальну роль у виживанні будь-якого стартапу відіграє його керівництво. Успішні компанії вирішують проблеми, про наявність яких оточуючі можуть навіть не здогадуватися, вміють аналізувати ринок та вибудовувати бізнес, враховуючи всі нюанси. Виживають ті, що пропонують інноваційний продукт або послугу, яка заповнює порожнечу на ринку, вміють якісно позиціонувати себе.

Цікаве по темі: «Ми шукаємо інвесторів, які розуміють нашу вертикаль і допоможуть не лише фінансово, а й знайомствами та порадами»: інтерв’ю зі співзасновником ШІ-стартапу Mantis Analytics Антоном Тарасюком

Також виживають ті стартапи, що якісно співпрацюють з іншими підприємствами, оточують себе колом однодумців, мають чітке бачення свого розвитку. Без підтримки та повноцінного бачення вектору розвитку вижити шансів не багато.

Виживають ті стартапи, що вміють бути реалістами у своїх очікуваннях. Досить легко піддатися азарту, коли починаєш бізнес, особливо після перших успіхів. Щоб зробити проєкт успішним, потрібно залишати голову «холодною» і розуміти, що виживання — це тяжка праця та відданість справі.

Впевнено встояти можуть стартапи, чий колектив насолоджується, «горить» процесом діяльності. Звісно, початок може бути досить стресовим, але потрібно вміти балансувати між навантаженням та відпочинком. Якщо не отримувати насолоду від роботи, шансів на виживання такого проєкту не багато.

Як зробити ваш стартап успішним: висновки

Існує багато факторів, які можуть вплинути на успіх або провал стартапу, але деякі з них є більш важливими, ніж інші. Один з найважливіших — команда. Сильний колектив з взаємодоповнюючими навичками має важливе значення для будь-якого стартапу, який хоче досягти успіху.

Інший важливий фактор — проблема, яку намагається вирішити стартап. Компанії, які вирішують реальні «болі», що хвилюють людей, мають більше шансів на успіх.

Нарешті, важливо мати надійну бізнес-модель. Стартап може мати найкращий продукт у світі, але якщо у нього немає стійкої бізнес-моделі, він зрештою зазнає невдачі.

Ознайомтеся з іншими популярними матеріалами:

«Україна навіть попри війну все ще має потенціал стати європейським ІТ-хабом»: інтерв’ю з керівницею проєктного офісу Дія.City Наталією Денікеєвою

Дія.Бізнес запустила корисну послугу для українців: як скористатись

«Ми створили екосистему інновацій — залучаючи амбітні, талановиті стартапи, щоб разом реалізовувати ідеї» — Євген Хоменко, керівник R&D департаменту Нової пошти, про запуск інноваційної платформи NovaTech

Допоміжні матеріали: fastercapital.com, foundersfactory.africa, whatsthebigdata.com.

google news